dinsdag 10 mei 2011

Gnocci uit de oven met mozarella

Ik eet dat eigenlijk te weinig. Gnocci. 't Is nochtans superlekker. Toegegeven, ik maak mijn gnocci niet zelf. Heb dat nog nooit gedaan en 't zal er nog wel eens van komen. Maar vandaag dus niet. Ben nog moe van dit weekend, dus ik heb geen fut om lang in de keuken te staan en nog minder om daarna ook nog eens achter de camera te kruipen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we moeten toegeven op smaak. Ah neen. Daar doen we niet aan mee hé.


IMG_2315


Wat vliegt erin? (voor 2)

1 zak 500 g aardappelgnocci (niet de pasta en niet de droge versie - uit het koelvak dus)
1 blik tomaten in blokjes (400 g)
1 ui
2 teentjes look
1 rode paprika
1 handvol basilicum blaadjes
1 kl gedroogde oregano
peper en zout
1 zakje buffelmozarella (125 g)
olijfolie


Hak de ui, look en paprika fijn en fruit in wat olijfolie tot de ui glazig ziet. Voeg er de tomaten uit blik aan toe en de gnocci. Zet het deksel op de pan en laat 10 minuutjes pruttelen. Kruid met peper, zout en oregano. Laat nog eventjes trekken.


Zet nu de grill aan. Schep de gnocci-tomatenmengeling in een vuurvaste oven en scheur er de mozarella over. Leg er wat basilicum op en zet de schotel onder de grill. Laat 6-7 minuutjes grillen tot de mozarella lichtjes begint te bruinen.

Da's echt alles. Maar lekker, niet te doen.

8 opmerkingen:

  1. Ziet er wel iets snel klaar maar toch super lekker uit. Zet het op mijn shoplijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik dan ook gedaan! Vanavond eten wij gnocchi! Sowieso al lekker, maar deze versie ziet er echt super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet het. ;-) En zo'n simpel gerechtje hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaaaai, ik heb gisteren zo goed gegeten! Dit gerechtje zal nog veel gemaakt worden! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'll be trying this next weekend. It looks delicious! (found you via Pinterest)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yum! Found on Pinterest. I know what we're having for dinner tonight!

    BeantwoordenVerwijderen